Založ si blog

“A kto sa ti prosil o ten sku.vený život!”

Slová, ktoré ste si práve prečítali možno vo vás vzbudili pohoršenie. Musím sa priznať, že pokiaľ by som onej predmetnej vety nebola priamo učastná, tiež by som asi pocítila pohoršenie. No v mojom prípade som sa k danému pocitu neprepracovala ani k iným dalším ako sú morálne či iné odsúdenie. Bola som totižto v šoku. Onú vetu vyhrklo zo seba dospievajúce dieťa, ktorému matka dohovárala, aby sa zodpovednejšie stavalo k životu. Aby bolo opatrné a chránilo si taký cenný dar, ako je život, ktorý mu dala. Vedzte, že vari neexistuje studenšia sprcha, ktorá spôsobí takú dokonalú paralýzu ako práve táto  smerujúca od dieťaťa vlastnej matke. Chvíľu som nebola schopná ani rozmýšľať a ani prehovoriť. Až o niečo neskôr môj mozog začal pracovať na plné obrátky a sumarizovať informácie, ktoré som mala. O čo vlastne ide. Rodinné pomery sú usporiadané, dieťa má vlastnú izbu, dostatočne uspokojujúce materiálne pomery, nie sú viditeľné nijaké obmedzenia, ba práve naopak. Je vo svojich aktivitách podporované a milované. Má dostatok osobnej slobody pre svoje záujmy i priateľov. Zhodnotila som racionálne všetky faktory a nenašla nič, čo by vysvetľovalo, prečo má toto dieťa taký postoj k vlastnému životu. Moje racio mi nepomohlo. Je to o pocitoch. O vlastnom sebauvedomovaní a vlastnej akceptácii, či už ako osoby alebo vlastného tela. O hodnotení seba očami rovesníkov, či dievčat. Kto z nás v tom veku netrpel rôznymi komplexami, sklamaniami či nenaplnenými očakávaniami. Nedajme sa zmiasť tým, že nám naša ratolesť zakaždým odpovedá, že je všetko dobré, nič zvláštneho sa nedeje a my nemáme dôvod ničoho sa obávať. Vnútorný svet našich detí je krehký, niekedy sú priam zahltené pocitmi, ktoré sú pre nich nové, či nepríjemné, alebo majú  problémy sa s nimi vysporiadať. Nájdime si každý den chvíľu času, aby sme sa s  nimi mohli porozprávať, môžeme ich toho veľa naučiť aj v tomto veku. Možno len tým, že im prezradíme epizódu z nášho života, kedy sme prežili nejaký trapas. A hlavne sa ich naučme počúvať, pretože aj oni nás toho v našom veku môžu veľa naučiť. A nemusíme na to prísť takou šokovou terapiou. Mili

Kedy ústa onemeju, srdce zovrie bolest a oči slzy nedokážu zastaviť

17.06.2019

Onemela som, zovrelo mi srdce a oči mi zaliali slzy. https://www.facebook.com/WENDiGO79/videos/10206987028936890?s=100000227912217&sfns=mo

Manipuláciou možno zbaviť zraku, sluchu aj rozumu – Versus komu veríš mne, alebo vlastným očiam, alebo nie je to tak ako to vyzerá

23.05.2019

Zo všetkých strán sa na nás valí návod na vzor humanizmu, tolerancie, rozširovania pochopenia a ochoty pomáhať v celosvetovom merítku. Návod ako nebyť rasistický, homofóbny, nehumánny, xenofóbny, šovinistický, nacionalistický a iné nálepky, ktorými liberálni politici, liberálni občania a naša liberálna a moderná mládež častuje všetkých, tých, ktorí majú [...]

Deštrukcia versus Konštrukcia

22.05.2019

Každý deň je pre nás niečím výnimočný. Pre mňa je tento týždeň výnimočný prinajmenšom 3x. Trikrát po sebe mi totiž zmazali články. Je to až smiešne, že koľká snaha a prečo ? A hlavne úplne zbytočná :). Nič, ale poďme sa na to pozrieť z iného súdka. V psychológii sa tento termín volá vytesnenie. Vytesnenie alebo represia alebo [...]

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 08:14

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

mili911

Svoje životné poslanie som našla v práci s ľuďmi. Poskytuovala som poradenské a konzultačné služby v rozvoji osobnosti, komunikácie a sociálnych zručností.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 55
Celková čítanosť: 143619x
Priemerná čítanosť článkov: 2611x

Autor blogu