Založ si blog

Môj muž dolámal synovi obe nohy …(1.časť)

Sme bežná rodina ako je tá vaša a náš život prebiehal celkom normálne. Sledovali sme televíziu, správy, dianie vo svete, kde je toľko násilia, drog, krádeží a iného delikventného správania, ktoré sme vnútorne odsudzovali s tým, že správnou výchovou sa to nám stať nemôže.

Žijeme na veľkom sídlisku. Máme troch synov, ktorých sme viedli k zdravej výžive a k správaniu, ktoré je spoločensky akceptované. Najstarší Pavel mal už sedemnásť a domáhal sa väčšej osobnej slobody. Chcel tráviť viac času vonku s kamarátmi a chodiť na diskotéky. Neznášal naše časové obmedzenia, ktoré sme mu ukladali, pretože mu bránili „voľne dýchať“. Viedli sme nekonečné debaty o tom, že nie je správne ponocovať cez bežný týždeň, že má školské povinnosti a podobne. No vo veku sedemnásť rokov sú akékoľvek argumenty o nejakom zdravom trávení voľného času a pobytu medzi kamarátmi, zabité argumentom, že mu neveríme, celkom zbytočné. Ustúpili sme. Náš syn sa mohol slobodne rozhodovať o tom kde a koľko času bude tráviť s priateľmi, pokiaľ to nebude mať negatívne dopady na jeho školu a domáce povinnosti. Mal na starosti psa, ktorého si kúpil za vlastné peniaze už ako jedenásťročný.

Paľo sa najčastejšie stretával s kamarátom Ondrom. Poznali sme jeho i jeho rodičov. Občas sme sa my dospelí stretávali na návštevách doma, alebo v záhradnej reštaurácií na kofolu, alebo na pivo.

Samostatnosť a rozhodovanie o sebe si náš syn vysvetlil po svojom. Diskotéky do rána, požívanie alkoholu. Niekoľkokrát mu bolo zle a naraz akoby uťal. Viac sme ho opitého nevideli.

Nepamätám sa, kedy nám začali z bytu miznúť veci a neskôr k tomu pribudli aj peniaze. Paľo sa stával čoraz viac utiahnutejší. Chodil von, do školy, neskoro prichádzal domov. Takmer sme ho nevideli. V škole jeho výsledky boli aj naďalej dobré a my sme hľadali príležitosť, kedy sa s ním porozprávať.

V jeden sobotňajší večer som manžela pri sledovaní televízie požiadala, aby mi dal peniaze na nákup daru pre nášho vzdialeného príbuzného. Vstal zašiel do predsiene a onedlho som začula krik a nadávky. Vyšla som z izby a videla ako sa manžel náhlivo oblieka a berie do rúk hrčavicu, hrubú palicu ako koleno, ktorú nosil so sebou, keď išiel na noc do záhrady. Rýchlo som sa obliekla a utekala s ním, nevediac kam ideme a prečo. Manžel zamieril k paneláku, kde býval Paľov kamarát Ondrej. Vyšli sme na poschodie. Muž energicky zazvonil a potom zabúchal päsťou na dvere. Chvíľu bolo ticho a potom zpoza dverí bol počuť šuchot. Dvere sa otvorili a v nich stál Ondrej.

„Kde je Paľo“ zhúkol na neho muž.

„Neviem, dnes som ho nevidel“ odpovedal nepresvedčivo Ondrej a vyhýbal sa priamemu pohľadu.

„Vaši sú doma ?“ opýtal sa manžel. Nečakal na odpoveď a pretisol sa popri Ondrovi do haly. Prebehol všetky miestnosti. Nik nebol doma. V obývačke na stole uvidel škrtidlo, ohnutú kávovú kyžičku, kyselku, zapaľovač, injekčné striekačky a malé poskladané obáločky.

„Ešte raz sa ťa pýtam, kde je Paľo“ zreval na neho a zahrozil mu hrčavicou.

Pokiaľ Ondro stihol zareagovať ozvalo sa so susednej miestnosti hlasné kýchnutie. Muž vbehol do spálne a ja jeden krok za ním. Prebehli sme pohľadom po miestnosti, bola prázdna. Moje oči sa zastavili na perináku. Podišla som k nemu a otvorila ho. Medzi perinami som si nemohla nevšimnúť šticu tmavohnedých vlasov nášho syna. Vytiahla som ho za ne von. Veľmi sa mu nechcelo výjsť a neustále premáhal potrebu kýchať. Bol totiž silne alergický na husacie perie.

„O tomto sa porozpravam s vašimi. A ty sa ber domov“ zahrmel manžel.

Po príchode domov sme sa chceli so synom porozprávať. Pri pohľade na jeho klipkajúce oči a nasprostastý výraz tváre sme usúdili, že na to nie je vhodný čas. Uložili sme sa spať. Celú noc som sa spolu s manželom prehadzovala na posteli. Mlčali sme, ale ja som z toho polku času preplakala. Ráno hneď po prebudení sme zašli za Paľom do izby. Bol už oblečený a chystal sa von.

„Nikam nejdeš“ rezolútne zavelil manžel. Ale Paľo sa na neho ani neobzrel. Pokúsila som sa mu postaviť v predsieni do cesty. Odhodil ma ako bábku a ja som narazila do skrine a padla na zem. To môjho muža tak rozzúrilo, že schmatol v kúte postavenú hrčavicu a udrel Paľa po oboch nohách. Paľo sa so strašným krikom klátil k zemi ako podťatý strom, ledva sme ho stihli zachytiť.

Ǔder bol taký silný, že mu dolámal obe nohy. Po ošetrení sme ho doviezli domov so sádrou na oboch končatinách. Nemohol chodiť a dostavila sa kríza z abstinencie drogy ….

Kedy ústa onemeju, srdce zovrie bolest a oči slzy nedokážu zastaviť

17.06.2019

Onemela som, zovrelo mi srdce a oči mi zaliali slzy. https://www.facebook.com/WENDiGO79/videos/10206987028936890?s=100000227912217&sfns=mo

Manipuláciou možno zbaviť zraku, sluchu aj rozumu – Versus komu veríš mne, alebo vlastným očiam, alebo nie je to tak ako to vyzerá

23.05.2019

Zo všetkých strán sa na nás valí návod na vzor humanizmu, tolerancie, rozširovania pochopenia a ochoty pomáhať v celosvetovom merítku. Návod ako nebyť rasistický, homofóbny, nehumánny, xenofóbny, šovinistický, nacionalistický a iné nálepky, ktorými liberálni politici, liberálni občania a naša liberálna a moderná mládež častuje všetkých, tých, ktorí majú [...]

Deštrukcia versus Konštrukcia

22.05.2019

Každý deň je pre nás niečím výnimočný. Pre mňa je tento týždeň výnimočný prinajmenšom 3x. Trikrát po sebe mi totiž zmazali články. Je to až smiešne, že koľká snaha a prečo ? A hlavne úplne zbytočná :). Nič, ale poďme sa na to pozrieť z iného súdka. V psychológii sa tento termín volá vytesnenie. Vytesnenie alebo represia alebo [...]

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

požiar, elektromobil, Lešť

Ako horí elektromobil? Požiar zlikvidovali hasiči do hodiny, vrak skončil vo vodnom kúpeli

26.04.2024 10:40

Z podzemnej garáže, v ktorej sa vznietil elektromobil, šľahali obrovské plamene.

mili911

Svoje životné poslanie som našla v práci s ľuďmi. Poskytuovala som poradenské a konzultačné služby v rozvoji osobnosti, komunikácie a sociálnych zručností.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 55
Celková čítanosť: 144501x
Priemerná čítanosť článkov: 2627x

Autor blogu