Založ si blog

Láska nie je len slovo

Je bežný deň a ja som súčasťou života svojich blízkych, priateľov, kolegov aj známych aj neznámych. Nepchám sa im násilne do života, len ho spoločne s nimi zdieľam. Každý deň je pre mňa niečím výnimočným. Prináša celé spektrum ľudských emócií, radosť, žiaľ, smútok, znepokojenie, neistotu, strach alebo hravosť.

Tým, že trávime čas v spoločnosti ľudí ubolených, nešťastných, nahnevaných alebo smutných odovzdávame svoju vlastnú energiu tým, ktorí ju potrebujú a v momentálnej situácií nevedia čerpať z vlastných zdrojov.  Nie je však nevyhnutné, aby sme sa začali cítiť podobne. Záleží od nás ako dokážeme vlastnou energiou pracovať a disponovať.

Priateľka smúti nad rozpadnutým vzťahom a ja sa vciťujem do jej uboleného srdiečka a nechávam ju prežiť bolestné pocity, hnev alebo rozčarovanie. Venujem jej toľko času, koľko uznám za vhodné, aby som jej situáciu uľahčila. Dávam, len toľko, koľko chcem dať.

Som pri nej lebo cítim, že sa potrebuje vyžalovať, vyplakať a zbaviť nahromadených emócií. Nechcem prežívať jej bolesť, hnev, alebo úzkosť. Pokúšam sa vcítiť do nej. Sú to jej pocity, ktoré má vo svojom vnútri.

Som pri nej, aby som jej ich pomohla spracovať a povzbudila ju, že to, čo cíti je úplne v poriadku. Každý máme vlastné prežívanie a za svoje pocity sa nemusíme hanbiť. Je to úplne v poriadku, ked sa hneváme, že nám partner ublížil, je v poriadku ak plačeme nad sebou, či svojou láskou z dôvodov uboleného srdca. Je v poriadku, ked si dávame načas a spracovávame svoje pocity. To čo nie je v poriadku, ked sa s pocitmi stotožníme a prispôsobíme im svoj další život.

Stojím pri svojej priateľke poskytnem jej čas, aby sa jej pocity vykryštalizovali, aby ich prežila a napokon zhodnotila a získala od situácie odstup. Počkám, kým sa  upokojí a pokúsim sa jej otvoriť obzor.

Som tu, aby som jej pripomenula, že je nádherná bytosť s osobitými vlastnosťami a prežívaním.

Som tu, aby som jej pripomenula radosť, ktorú nám prinášala a môže znovu.

Som tu, aby som jej pripomenula, že nik iný ju nesúdi za chyby, len ona sama.

Som tu, aby znovu uverila, že je jedinečná a má môj obdiv a lásku.

Som tu, aby si spomenula na nikdy nevyschýnajúcu studnicu lásky, ktorá sa rodí v nej a s ňou aj odpustenie.

Odpustiť tomu, kto jej ublížil, prepustiť pocity, ktoré ubližujú jedine jej samej. A nechať minulosť odísť.

Je ťažké žiť v prítomnosti, ked nás neustále budú zožierať pocity zo skúseností z minulosti. Dnes je iný deň ako bol ten včera a iný ako ten zajtra.

Usmej sa, vystúp spoza toho múru, ktorý si si postavila a dovoľ, aby láska tých, ktorí ťa majú radi prúdila k tebe priamo.

Kedy ústa onemeju, srdce zovrie bolest a oči slzy nedokážu zastaviť

17.06.2019

Onemela som, zovrelo mi srdce a oči mi zaliali slzy. https://www.facebook.com/WENDiGO79/videos/10206987028936890?s=100000227912217&sfns=mo

Manipuláciou možno zbaviť zraku, sluchu aj rozumu – Versus komu veríš mne, alebo vlastným očiam, alebo nie je to tak ako to vyzerá

23.05.2019

Zo všetkých strán sa na nás valí návod na vzor humanizmu, tolerancie, rozširovania pochopenia a ochoty pomáhať v celosvetovom merítku. Návod ako nebyť rasistický, homofóbny, nehumánny, xenofóbny, šovinistický, nacionalistický a iné nálepky, ktorými liberálni politici, liberálni občania a naša liberálna a moderná mládež častuje všetkých, tých, ktorí majú [...]

Deštrukcia versus Konštrukcia

22.05.2019

Každý deň je pre nás niečím výnimočný. Pre mňa je tento týždeň výnimočný prinajmenšom 3x. Trikrát po sebe mi totiž zmazali články. Je to až smiešne, že koľká snaha a prečo ? A hlavne úplne zbytočná :). Nič, ale poďme sa na to pozrieť z iného súdka. V psychológii sa tento termín volá vytesnenie. Vytesnenie alebo represia alebo [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

mili911

Svoje životné poslanie som našla v práci s ľuďmi. Poskytuovala som poradenské a konzultačné služby v rozvoji osobnosti, komunikácie a sociálnych zručností.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 55
Celková čítanosť: 144408x
Priemerná čítanosť článkov: 2626x

Autor blogu