Založ si blog

Mám 18, tak mi do života nekibicuj- piata čast

Prechádzala  sa po byte a nervózne premýšľala o tom, že musí niečo okamžite podniknúť. Viktória sa neustále zatajuje a neodpovedá na telefonáty. Tou jednou smskou, v ktorej napísala: „Som v poriadku, len mám veľa práce“, ju vôbec nepresvedčila.

Večer sa o tom zhovárala s mamou. Aj ona si myslí, že sa niečo deje. Obe sú znepokojené zo dna na den viac. A nielen kvôli Viktórii. Tú výpoved zo zamestnania nakoniec dostala. Je zaregistrovaná na úrade práce a hľadá si zamestnanie. To bude nadľudské úsilie, takmer každý druhý v tomto meste je nezamestnaný. Teraz, ked nechodí do práce, myšlienky na dcéru sú stále neodbytnejšie. Nevidela ju skoro päť mesiacov. Veľmi jej chýba, ale najviac sa obáva … nie, to nie je možné …zaplaší myšlienku.

Viktória nepatrila medzi tie deti, ktoré málo komunikujú. Vždy všetko vypapuľovala na plné ústa. Toto stiesnené ticho jej pripomína ticho pred búrkou. Babka zo začiatku len hundrala, ale teraz je sústavne nahnevaná. Hnevá sa na Viky, ale aj na nu. Takýmto spôsobom prejavuje, že jej Viky chýba, jej živosť a prítulnosť. Babinka, moja. Spomienka na túliacu sa dcéru k babke ju ešte viac rozcitlivie. Opäť sa jej vracajú myšlienky, ktoré neustále odbíja. Ten pocit, že je tomu tak, neustále silnie.

Viky je asi tehotná a preto nechce prísť domov a neustále sa vyhovára.

Cím viac o tom rozmýšľa, tým viac sa jej to zdá byť pravdepodobnejšie. Pokúsi sa jej dovolať stoj, čo stoj, tentokrát sa nedá odbiť. Počká ešte do konca mesiaca, má termín na úrade práce a  na druhý den vycestuje hoci aj neohlásene do Bratislavy. Rozhodnutie je konečné, zajtra to povie mame. Prestala krúžiť po izbe, sadla si na posteľ, aby stíšila myseľ. Vikuška moja, dieťatko moje jediné. História sa opakuje. Srdce jej stíska a mocnie v nej odhodlanie. Bude pri svojej dcére stát zo všetkých síl. Spomína si na to ako to bolo u nej, nebolo to ľahké ani pre nu ani pre babku. Isto to nebude ľahké ani teraz, ale určite to zvládnu.

Mili

Kedy ústa onemeju, srdce zovrie bolest a oči slzy nedokážu zastaviť

17.06.2019

Onemela som, zovrelo mi srdce a oči mi zaliali slzy. https://www.facebook.com/WENDiGO79/videos/10206987028936890?s=100000227912217&sfns=mo

Manipuláciou možno zbaviť zraku, sluchu aj rozumu – Versus komu veríš mne, alebo vlastným očiam, alebo nie je to tak ako to vyzerá

23.05.2019

Zo všetkých strán sa na nás valí návod na vzor humanizmu, tolerancie, rozširovania pochopenia a ochoty pomáhať v celosvetovom merítku. Návod ako nebyť rasistický, homofóbny, nehumánny, xenofóbny, šovinistický, nacionalistický a iné nálepky, ktorými liberálni politici, liberálni občania a naša liberálna a moderná mládež častuje všetkých, tých, ktorí majú [...]

Deštrukcia versus Konštrukcia

22.05.2019

Každý deň je pre nás niečím výnimočný. Pre mňa je tento týždeň výnimočný prinajmenšom 3x. Trikrát po sebe mi totiž zmazali články. Je to až smiešne, že koľká snaha a prečo ? A hlavne úplne zbytočná :). Nič, ale poďme sa na to pozrieť z iného súdka. V psychológii sa tento termín volá vytesnenie. Vytesnenie alebo represia alebo [...]

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

mili911

Svoje životné poslanie som našla v práci s ľuďmi. Poskytuovala som poradenské a konzultačné služby v rozvoji osobnosti, komunikácie a sociálnych zručností.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 55
Celková čítanosť: 143618x
Priemerná čítanosť článkov: 2611x

Autor blogu